2024
20.05.2024
LISTA ZDAJĄCYCH, Którzy UZYSKALI pozytywny WYNIK Z EGZAMINU ADWOKACKIEGO PRZEPROWADZONEGO W DNIACH 23-26 kwietnia 2024 R.
07.03.2024
Komuniakt
wymagania techniczne, aplikacja do zdawania egzaminów prawniczych (AZEP)
Instrukcja obsługi „Aplikacji do zdawania egzaminów prawniczych”, obowiązującej na egzaminie komorniczym, adwokackim i radcowskim w 2024 r.
Aplikacja skierowana jest do osób zdających egzamin komorniczy, adwokacki i radcowski w rozumieniu przepisów odpowiednio: ustawy z dnia 22 marca 2018 r. o komornikach sądowych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1691 i 1860), ustawy z dnia 26 maja 1982 r. – Prawo o adwokaturze (Dz. U. z 2022 r. poz. 1184 i 1268 oraz z 2023 r. poz. 1860) i ustawy z dnia6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1166 i z 2023 r. poz. 1860).
Stosownie do treści § 11 ust. 3 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 16 kwietnia 2019 r. w sprawie przeprowadzania egzaminu komorniczego (Dz. U. z 2024 r. poz. 174), § 10 ust. 3 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie przeprowadzania egzaminu adwokackiego (Dz. U. z 2016 r. poz. 112 oraz z 2023 r. poz. 1549) oraz § 10 ust. 3 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie przeprowadzania egzaminu radcowskiego (Dz. U. z 2016 r. poz. 116 oraz z 2023 r. poz. 1548), zdający są uprawnieni do dokonania wyboru sposobu rozwiązywania zadań w formie odręcznej albo przy użyciu własnego sprzętu komputerowego.
Pisemna informacja o wyborze sposobu rozwiązywania zadań winna zostać złożona przewodniczącemu właściwej komisji nie później niż 21 przed wyznaczonym terminem egzaminu.
Założenia dotyczące zamieszczenia wersji demonstracyjnej Aplikacji:
- zapoznanie się zdających z funkcjonalnością aplikacji;
- zebranie uwag celem poprawy funkcjonalności.
Aplikacja jest udostępniona w wersji demonstracyjnej i ze względów bezpieczeństwa posiada wyłączone zabezpieczenia oraz funkcję zapisu pracy.
Zabronione jest debugowanie, dekompilowanie i jakakolwiek ingerencja w kod programu.
Wersję finalną aplikacji zdający otrzymają przed rozpoczęciem egzaminów na nośnikach pamięci – pendrive (nośniki te zapewni Ministerstwo Sprawiedliwości).
Minimalne wymagania*, które powinien spełniać komputer zdającego dla prawidłowego działania aplikacji:
- procesor Pentium 1 GHz lub jego odpowiednik;
- 512 MB pamięci RAM (zalecane 1024MB);
- system operacyjny: Windows 10;
- zainstalowany program Microsoft .NET Framework 3.5 SP1[1];
- 100 MB wolnego miejsca na dysku systemowym komputera;
- wolny port USB;
- konto użytkownika o prawach administratora lokalnego do komputera[2];
- odinstalowany program antywirusowy (za wyjątkiem Windows Defender’a);
- wyłączony wygaszacz ekranu;
- opcja (schemat) zasilania ustawiona na funkcję „prezentacja” /„wysoka wydajność”[3];
- zegar komputera ustawiony zgodnie z obowiązującą datą i czasem;
- wyłączone aktualizacje automatyczne;
- wyłączone karty sieciowe LAN i wi-fi.
Informacja dla zdających odnośnie do czynności, jakie są wymagane przed przystąpieniem do egzaminu:
- wymagane jest odinstalowanie przez zdających - przed przystąpieniem do egzaminu - oprogramowania antywirusowego (za wyjątkiem Windows Defender’a) na sprzęcie komputerowym, z którego będą korzystali podczas egzaminu;
- wymagane jest, by zdający 2 dni przed egzaminem wyłączyli karty sieciowe oraz wi-fi na sprzęcie komputerowym, z którego będą korzystali podczas egzaminu i nie włączali ich do czasu zakończenia egzaminu w dniu 26 kwietnia 2024 r.;
- wymagane jest, by zdający ok. 2 - 3 dni przed egzaminem (tak, by w razie problemów z działaniem Aplikacji możliwe było skorzystanie z pomocy informatyka) przetestowali wersję DEMO AZEP na sprzęcie komputerowym, z którego będą korzystali podczas egzaminu.
Informacja dla zdających odnośnie do czynności, jakie są wymagane po rozpoczęciu egzaminu:
- zdający ma obowiązek przeprowadzić test działania aplikacji AZEP w pełnej wersji na swoim komputerze;
- test ma polegać na sprawdzeniu, czy rezultat prac prawidłowo zapisuje się na pendrive. W tym celu należy:
- uruchomić aplikację, następnie w polu „WPISZ KOD Z KOPERTY” należy wprowadzić dla celów testowych: „TEST”;
b) przez około 2 minuty należy wprowadzać niezależny tekst;
c) wybieramy „KONIEC” i potwierdzamy zakończenie egzaminu testowego;
d) weryfikujemy zapisaną pracę, która powinna znajdować się katalogu AZEP na
pendrive. W katalogu wyszukujemy plik z rozszerzeniem .pdf.
- kryteria powodzenia/niepowodzenia testu:
- negatywny wynik – plik w formacie pdf nie istnieje albo istnieje, ale nie zawiera treści wprowadzonej podczas testu;
- pozytywny wynik – plik w formacie pdf istnieje i zawiera treść wprowadzoną podczas testu;
- w przypadku negatywnego wyniku testu zdający ma obowiązek zgłosić to Przewodniczącemu Komisji. W razie braku dostępu do innego prawidłowo skonfigurowanego komputera zdający winien przystąpić do rozwiązywania zadania odręcznie;
- w przypadku pozytywnego wyniku testu zdający oczekuje na dalsze instrukcje od Przewodniczącego Komisji.
Informacja dla zdających po przeprowadzeniu egzaminu w danym dniu:
- wymagane jest, aby po przeprowadzeniu egzaminu komputer pozostał w takim samym stanie, w jakim był w pierwszym dniu egzaminu (wyłączone karty sieciowe oraz wi-fi);
- niezastosowanie się do wymagań może spowodować, że w kolejnych dniach aplikacja AZEP może działać nieprawidłowo;
- w kolejnych dniach nie przewiduje się testów działania aplikacji AZEP przed rozpoczęciem egzaminu.
Uwagi:
- Aplikacja nie może być uruchamiana na maszynach wirtualnych.
- Na egzaminie dopuszczalne jest korzystanie z myszek i klawiatur przewodowych.
- Ekrany dotykowe na czas egzaminu zostaną zablokowane przez aplikację.
* Minimalne, przetestowane wymagania komputera, przy których aplikacja pracuje prawidłowo. Należy mieć na uwadze, że zainstalowane na komputerze zdającego i pracujące w tle inne aplikacje mogą spowolnić działanie aplikacji egzaminacyjnej, dlatego sugeruje się odinstalowanie zbędnych aplikacji na czas trwania egzaminu.
W celu rozpoczęcia testowania „Aplikacji do zdawania egzaminów prawniczych” należy:
- Pobrać plik DEMO.zip
- Rozpakować plik DEMO.zip na dysku lokalnym komputera
- Uruchomić plik START.exe z katalogu AZEP
[1] Microsoft.NET 3.5 SP1 jest domyślnie zintegrowany jako składnik systemu Windows 7.
W przypadku nowszych systemów takich jak: Windows 8, Windows 8.1, Windows 10 środowisko .NET instaluje się automatycznie podczas pierwszego uruchomienia aplikacji opartej o ww. środowisko.
Uruchomienie wersji DEMO świadczy o zainstalowaniu właściwej wersji środowiska.NET.
[2] Aby sprawdzić czy zalogowany użytkownik posiada uprawnienia administratora lokalnego do komputera należy w linii poleceń wykonać komendę net user %username% i sprawdzić czy na wyświetlonej liście znajduje się następujący wpis „Członkostwa grup lokalnych *Administratorzy”.
[3] Komputer powinien być skonfigurowany w taki sposób aby w przypadku bezczynności
nie używał funkcji wstrzymywania systemu (tryb uśpienia) i wygaszacza ekranu.
PLIKI DO POBRANIA:
Demo AZEP
Instrukcja użytkownika - AZEP - v 2.4
Komunikat
egzamin adwokacki w 2024 r.
- Informujemy, że 12 stycznia 2024 r. na stronach Ministerstwa Sprawiedliwości ukazało się oficjalne ogłoszenie o egzaminie adwokackim, który odbędzie się w dniach 23 -26 kwietnia 2024 r. W ogłoszeniu określone zostały terminy składania wniosków o dopuszczenie do egzaminu adwokackiego:
- w terminie do dnia 9 marca 2024 r. - przez osoby, o których mowa w art. 66 ust. 2 ustawy - Prawo o adwokaturze oraz
- w terminie do dnia 2 kwietnia 2024 r. - przez osoby, które odbyły aplikację adwokacką.
Zgodnie z art. 57 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2020 r. poz. 256, z późn. zm.), jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy lub na sobotę, termin upływa następnego dnia, który nie jest dniem wolnym od pracy ani sobotą.
- Zgodnie z treścią art. 78a ust. 2 ustawy – Prawo o adwokaturze, wniosek o dopuszczenie do egzaminu adwokackiego aplikanci adwokaccy składają do komisji egzaminacyjnej na obszarze właściwości okręgowej rady adwokackiej, w której odbyli aplikację adwokacką. Osoby uprawnione do przystąpienia do egzaminu adwokackiego bez odbycia aplikacji składają wniosek do komisji egzaminacyjnej na obszarze właściwości okręgowej rady adwokackiej właściwej ze względu na ich miejsce zamieszkania, a w przypadku braku miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - do wybranej komisji egzaminacyjnej.
Egzamin adwokacki zostanie przeprowadzony przez komisje egzaminacyjne mieszczące się w siedzibach okręgowych rad adwokackich w:
IX. Rzeszowie ul. Litewska 4/8, kod 35-302, dla obszaru właściwości Okręgowej Rady Adwokackiej w:
Rzeszowie obejmującej swym zasięgiem działania powiaty: bieszczadzki, brzozowski, jarosławski, jasielski, janowski, kolbuszowski, krośnieński, leski, leżajski, lubaczowski, łańcucki, mielecki, niżański, opatowski, przemyski, przeworski, ropczycko-sędziszowski, rzeszowski, sanocki, sandomierski, stalowowolski, staszowski, strzyżowski, tarnobrzeski i miasta na prawach powiatu: Krosno, Przemyśl, Rzeszów i Tarnobrzeg.
- Wnioski należy adresować do:
Komisji Egzaminacyjnej
do przeprowadzenia egzaminu adwokackiego
przy Ministrze Sprawiedliwości
z siedzibą w Rzeszowie
ul. Litewska 4 / 8
35 – 302 Rzeszów
- Opłata egzaminacyjna wynosi 3 393,60 zł (słownie: trzy tysiące trzysta dziewięćdziesiąt trzy 60/100) złote.
Opłata powinna być wniesiona na rachunek Ministerstwa Sprawiedliwości (Al. Ujazdowskie 11, 00 - 950 Warszawa) w Narodowym Banku Polskim konto nr 77 1010 1010 0400 1922 3100 0000, a tytuł przelewu powinien zawierać "imię i nazwisko zdającego – opłata za egzamin adwokacki w 2024 r. "
- Do wniosku o dopuszczenie do egzaminu adwokackiego należy dołączyć
- W przypadku osób, które odbyły aplikację adwokacką::
- oryginał dowodu uiszczenia opłaty za egzamin adwokacki.
- zaświadczenie o odbyciu aplikacji adwokackiej – zaświadczenia otrzymali wszyscy aplikanci, którzy w dniu 31 grudnia 2021 r. zakończyli trzyletnią aplikację adwokacką. Zaświadczenia znajdują się już w aktach osobowych aplikantów (nie będą wysyłane).
- W przypadku osób, o których mowa w art. 66 ust. 2 ustawy – Prawo o adwokaturze odpowiednio:
- kwestionariusz osobowy,
- życiorys,
- dokument zaświadczający uzyskanie stopnia naukowego doktora nauk prawnych,
- kopię dokumentu potwierdzającego ukończenie wyższych studiów prawniczych
w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskania tytułu magistra lub zagranicznych studiów prawniczych uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej,
- dokumenty zaświadczające co najmniej 4-letni okres zatrudnienia, o którym mowa w art. 66 ust. 2 pkt 2 ustawy – Prawo o adwokaturze, na stanowiskach referendarza sądowego, starszego referendarza sądowego, asystenta prokuratora lub asystenta sędziego, a w przypadku osób, które były zatrudnione w Sądzie Najwyższym, Trybunale Konstytucyjnym lub w międzynarodowym organie sądowym, w szczególności w Trybunale Sprawiedliwości Unii Europejskiej lub Europejskim Trybunale Praw Człowieka i wykonywały zadania odpowiadające czynnościom asystenta sędziego – również dokumenty określające zakres ich obowiązków,
- dokumenty zaświadczające co najmniej 4-letni okres wykonywania na podstawie umowy o pracę lub umów cywilnoprawnych wymagających wiedzy prawniczej czynności bezpośrednio związanych ze świadczeniem pomocy prawnej przez adwokata lub radcę prawnego w kancelarii adwokackiej, zespole adwokackim, spółce cywilnej, jawnej, partnerskiej, komandytowej lub komandytowo-akcyjnej, o których mowa w art. 4a ust. 1 ustawy – Prawo o adwokaturze, lub kancelarii radcy prawnego, spółce cywilnej, jawnej, partnerskiej, komandytowej lub komandytowo-akcyjnej, o których mowa w art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych,
- dokumenty zaświadczające co najmniej 4-letni okres zatrudnienia w urzędach organów władzy publicznej i wykonywania wymagających wiedzy prawniczej czynności bezpośrednio związanych ze świadczeniem pomocy prawnej na rzecz tych urzędów,
- dokument zaświadczający o ukończeniu aplikacji legislacyjnej oraz dokumenty zaświadczające co najmniej 4-letni okres zatrudnienia w urzędach organów władzy publicznej lub w państwowych jednostkach organizacyjnych i wykonywania wymagających wiedzy prawniczej czynności bezpośrednio związanych z tworzeniem projektów ustaw, rozporządzeń lub aktów prawa miejscowego,
- dokument zaświadczający uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu sędziowskiego, prokuratorskiego, notarialnego lub komorniczego,
- dokumenty potwierdzające zatrudnienie na stanowisku radcy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej,
- oryginał dowodu uiszczenia opłaty za egzamin adwokacki,
- 3 zdjęcia zgodnie z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych.
C. Dodatkowo, wszystkie osoby przystępujące do egzaminu, wraz z wnioskiem zobowiązane są do złożenia:
- Informacji o wyborze sposobu rozwiązywania zadań podczas egzaminu adwokackiego (pisemna informacja o wyborze sposobu rozwiązywania zadań winna zostać złożona przewodniczącemu właściwej komisji nie później niż 21 dni przed wyznaczonym terminem egzaminu).
- Oświadczenia o akceptacji warunków związanych z użyciem własnego sprzętu komputerowego w trakcie egzaminu adwokackiego.
- Oświadczenia o zapoznaniu się z klauzula informacyjną (RODO).
- Klauzuli informacyjnej o przetwarzaniu danych osobowych osób przystępujących do egzaminu adwokackiego.
Wzory dokumentów zamieszczone zostały poniżej - prosimy o niedokonywanie jakichkolwiek zmian redakcyjnych w załączonych formularzach.
1._informacja_o_wyborze_sposobu_rozwiazywania_zadan_-_2024.doc
2._oswiadczenie_o_akceptacji_warunkow_zwiazanych_z_uzyciem_wlasnego_sprzetu_komputerowego_-_2024.doc
3._oswiadczenie_-_klauzula_informacyjna_rodo.doc
4._klauzula_informacyjna_rodo.doc
5._kwestionarusz_osobowy_-_wzor_dla_osob_bez_aplikacji.doc
________________________________________________
2023
_____________________________
Komunikat- miejsce przeprowadzenia egzminu
Egzamin adwokacki przeprowadzony zostanie w hali sportowej Centrum Turystyki i Rekreacji w Kielnarowej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzenia z siedzibą w Rzeszowie (36-020 Kielnarowa 386D).
Instrukcja obsługi
„Aplikacji do zdawania egzaminów prawniczych”,
obowiązującej na egzaminie komorniczym, adwokackim i radcowskim w 2023 r.
Aplikacja skierowana jest do osób zdających egzamin komorniczy, adwokacki i radcowski w rozumieniu przepisów odpowiednio: ustawy z dnia 22 marca 2018 r. o komornikach sądowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 2224), ustawy z dnia 26 maja 1982 r. – Prawo o adwokaturze (Dz. U. z 2022 r. poz. 1184 i 1268) i ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1166).
Stosownie do treści § 11 ust. 3 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 16 kwietnia 2019 r. w sprawie przeprowadzania egzaminu komorniczego (Dz. U. poz. 898), § 10 ust. 3 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie przeprowadzania egzaminu adwokackiego (Dz. U. z 2016 r. poz. 112) oraz § 10 ust. 3 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie przeprowadzania egzaminu radcowskiego (Dz. U. z 2016 r. poz. 116), zdający są uprawnieni do dokonania wyboru sposobu rozwiązywania zadań w formie odręcznej albo przy użyciu własnego sprzętu komputerowego.
Pisemna informacja o wyborze sposobu rozwiązywania zadań winna zostać złożona przewodniczącemu właściwej komisji nie później niż 21 przed wyznaczonym terminem egzaminu.
Założenia dotyczące zamieszczenia wersji demonstracyjnej Aplikacji:
- zapoznanie się zdających z funkcjonalnością aplikacji;
- zebranie uwag celem poprawy funkcjonalności.
Aplikacja jest udostępniona w wersji demonstracyjnej i ze względów bezpieczeństwa posiada wyłączone zabezpieczenia oraz funkcję zapisu pracy.
Zabronione jest debugowanie, dekompilowanie i jakakolwiek ingerencja w kod programu.
Wersję finalną aplikacji zdający otrzymają przed rozpoczęciem egzaminów na nośnikach pamięci – pendrive (nośniki te zapewni Ministerstwo Sprawiedliwości).
Minimalne wymagania*, które powinien spełniać komputer zdającego dla prawidłowego działania aplikacji:
- procesor Pentium 1 GHz lub jego odpowiednik;
- 512 MB pamięci RAM (zalecane 1024MB);
- system operacyjny: Windows 10;
- zainstalowany program Microsoft .NET Framework 3.5 SP1[1];
- 100 MB wolnego miejsca na dysku systemowym komputera;
- wolny port USB;
- konto użytkownika o prawach administratora lokalnego do komputera[2];
- odinstalowany program antywirusowy (za wyjątkiem Windows Defender’a);
- wyłączony wygaszacz ekranu;
- opcja (schemat) zasilania ustawiona na funkcję „prezentacja” /„wysoka wydajność”[3];
- zegar komputera ustawiony zgodnie z obowiązującą datą i czasem;
- wyłączone aktualizacje automatyczne;
- wyłączone karty sieciowe LAN i wi-fi.
Informacja dla zdających odnośnie do czynności, jakie są wymagane przed przystąpieniem do egzaminu:
- wymagane jest odinstalowanie przez zdających - przed przystąpieniem do egzaminu - oprogramowania antywirusowego (za wyjątkiem Windows Defender’a) na sprzęcie komputerowym, z którego będą korzystali podczas egzaminu;
- wymagane jest, by zdający 2 dni przed egzaminem wyłączyli karty sieciowe oraz wi-fi na sprzęcie komputerowym, z którego będą korzystali podczas egzaminu i nie włączali ich do czasu zakończenia egzaminu w dniu 28 kwietnia 2023 r.;
- wymagane jest, by zdający ok. 2 - 3 dni przed egzaminem (tak, by w razie problemów z działaniem Aplikacji możliwe było skorzystanie z pomocy informatyka) przetestowali wersję DEMO AZEP na sprzęcie komputerowym, z którego będą korzystali podczas egzaminu.
Informacja dla zdających odnośnie do czynności, jakie są wymagane po rozpoczęciu egzaminu:
- zdający ma obowiązek przeprowadzić test działania aplikacji AZEP w pełnej wersji na swoim komputerze;
- test ma polegać na sprawdzeniu, czy rezultat prac prawidłowo zapisuje się na pendrive. W tym celu należy:
- uruchomić aplikację, następnie w polu „WPISZ KOD Z KOPERTY” należy wprowadzić dla celów testowych: „TEST”;
-
przez około 2 minuty należy wprowadzać niezależny tekst;
-
wybieramy „KONIEC” i potwierdzamy zakończenie egzaminu testowego;
-
weryfikujemy zapisaną pracę, która powinna znajdować się katalogu AZEP na pendrive. W katalogu wyszukujemy plik z rozszerzeniem .pdf.
- kryteria powodzenia/niepowodzenia testu:
- negatywny wynik – plik w formacie pdf nie istnieje albo istnieje, ale nie zawiera treści wprowadzonej podczas testu;
- pozytywny wynik –plik w formacie pdf istnieje i zawiera treść wprowadzoną podczas testu;
- w przypadku negatywnego wyniku testu zdający ma obowiązek zgłosić to Przewodniczącemu Komisji. W razie braku dostępu do innego prawidłowo skonfigurowanego komputera zdający winien przystąpić do rozwiązywania zadania odręcznie;
- w przypadku pozytywnego wyniku testu zdający oczekuje na dalsze instrukcje od Przewodniczącego Komisji.
Informacja dla zdających po przeprowadzeniu egzaminu w danym dniu:
- wymagane jest, aby po przeprowadzeniu egzaminu komputer pozostał w takim samym stanie, w jakim był w pierwszym dniu egzaminu (wyłączone karty sieciowe oraz
wi-fi);
- niezastosowanie się do wymagań może spowodować, że w kolejnych dniach aplikacja AZEP może działać nieprawidłowo;
- w kolejnych dniach nie przewiduje się testów działania aplikacji AZEP przed rozpoczęciem egzaminu.
Uwagi:
- Aplikacja nie może być uruchamiana na maszynach wirtualnych.
- Na egzaminie dopuszczalne jest korzystanie z myszek i klawiatur przewodowych.
- Ekrany dotykowe na czas egzaminu zostaną zablokowane przez aplikację.
* Minimalne, przetestowane wymagania komputera, przy których aplikacja pracuje prawidłowo. Należy mieć na uwadze, że zainstalowane na komputerze zdającego i pracujące
w tle inne aplikacje mogą spowolnić działanie aplikacji egzaminacyjnej, dlatego sugeruje się odinstalowanie zbędnych aplikacji na czas trwania egzaminu.
W celu rozpoczęcia testowania „Aplikacji do zdawania egzaminów prawniczych” należy:
- Pobrać plik DEMO.zip
- Rozpakować plik DEMO.zip na dysku lokalnym komputera
- Uruchomić plik START.exe z katalogu AZEP
[1] Microsoft.NET 3.5 SP1 jest domyślnie zintegrowany jako składnik systemu Windows 7.
W przypadku nowszych systemów takich jak: Windows 8, Windows 8.1, Windows 10 środowisko .NET instaluje się automatycznie podczas pierwszego uruchomienia aplikacji opartej o ww. środowisko.
Uruchomienie wersji DEMO świadczy o zainstalowaniu właściwej wersji środowiska.NET.
[2] Aby sprawdzić czy zalogowany użytkownik posiada uprawnienia administratora lokalnego do komputera należy w linii poleceń wykonać komendę net user %username% i sprawdzić czy na wyświetlonej liście znajduje się następujący wpis „Członkostwa grup lokalnych *Administratorzy”.
[3] Komputer powinien być skonfigurowany w taki sposób aby w przypadku bezczynności
nie używał funkcji wstrzymywania systemu (tryb uśpienia) i wygaszacza ekranu.
Demo AZEP
Instrukcja użytkownika - AZEP - v 2.4
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Komunikat
egzamin adwokacki w 2023 r.
- Informujemy, że 10 stycznia 2023 r. na stronach Ministerstwa Sprawiedliwości ukazało się oficjalne ogłoszenie o egzaminie adwokackim, który odbędzie się w dniach 25 -28 kwietnia 2023 r. W ogłoszeniu określone zostały terminy składania wniosków o dopuszczenie do egzaminu adwokackiego:
- w terminie do dnia 11 marca 2023 r. - przez osoby, o których mowa w art. 66 ust. 2 ustawy - Prawo o adwokaturze oraz
- w terminie do dnia 4 kwietnia 2023 r. - przez osoby, które odbyły aplikację adwokacką.
Zgodnie z art. 57 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2020 r. poz. 256, z późn. zm.), jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy lub na sobotę, termin upływa następnego dnia, który nie jest dniem wolnym od pracy ani sobotą.
- Zgodnie z treścią art. 78a ust. 2 ustawy – Prawo o adwokaturze, wniosek
o dopuszczenie do egzaminu adwokackiego aplikanci adwokaccy składają do komisji egzaminacyjnej na obszarze właściwości okręgowej rady adwokackiej, w której odbyli aplikację adwokacką. Osoby uprawnione do przystąpienia do egzaminu adwokackiego bez odbycia aplikacji składają wniosek do komisji egzaminacyjnej na obszarze właściwości okręgowej rady adwokackiej właściwej ze względu na ich miejsce zamieszkania, a w przypadku braku miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - do wybranej komisji egzaminacyjnej.
Egzamin adwokacki zostanie przeprowadzony przez komisje egzaminacyjne mieszczące się w siedzibach okręgowych rad adwokackich w:
IX. Rzeszowie ul. Litewska 4/8, kod 35-302, dla obszaru właściwości Okręgowej Rady Adwokackiej w:
Rzeszowie obejmującej swym zasięgiem działania powiaty: bieszczadzki, brzozowski, jarosławski, jasielski, janowski, kolbuszowski, krośnieński, leski, leżajski, lubaczowski, łańcucki, mielecki, niżański, opatowski, przemyski, przeworski, ropczycko-sędziszowski, rzeszowski, sanocki, sandomierski, stalowowolski, staszowski, strzyżowski, tarnobrzeski i miasta na prawach powiatu: Krosno, Przemyśl, Rzeszów i Tarnobrzeg.
- Wnioski należy adresować do:
Komisji Egzaminacyjnej
do przeprowadzenia egzaminu adwokackiego
przy Ministrze Sprawiedliwości
z siedzibą w Rzeszowie
ul. Litewska 4 / 8
35 – 302 Rzeszów
- Opłata egzaminacyjna wynosi 2792 (słownie: dwa tysiące siedemset dziewięćdziesiąt dwa) złote.
Opłatę należy uiścić na rachunek Ministerstwa Sprawiedliwości (Al. Ujazdowskie 11, 00-950 Warszawa) w Narodowym Banku Polskim o nr 77 1010 1010 0400 1922 3100 0000, a tytuł przelewu powinien zawierać imię i nazwisko zdającego oraz wskazanie egzaminu (egzamin adwokacki w 2023r.), za jaki jest dokonywana opłata.
- Do wniosku o dopuszczenie do egzaminu adwokackiego należy dołączyć
- W przypadku osób, które odbyły aplikację adwokacką::
- oryginał dowodu uiszczenia opłaty za egzamin adwokacki.
- zaświadczenie o odbyciu aplikacji adwokackiej – zaświadczenia otrzymali wszyscy aplikanci, którzy w dniu 31 grudnia 2021 r. zakończyli trzyletnią aplikację adwokacką. Zaświadczenia znajdują się już w aktach osobowych aplikantów (nie będą wysyłane).
- W przypadku osób, o których mowa w art. 66 ust. 2 ustawy – Prawo o adwokaturze odpowiednio:
- kwestionariusz osobowy,
- życiorys,
- dokument zaświadczający uzyskanie stopnia naukowego doktora nauk prawnych,
- kopię dokumentu potwierdzającego ukończenie wyższych studiów prawniczych
w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskania tytułu magistra lub zagranicznych studiów prawniczych uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej,
- dokumenty zaświadczające co najmniej 4-letni okres zatrudnienia, o którym mowa w art. 66 ust. 2 pkt 2 ustawy – Prawo o adwokaturze, na stanowiskach referendarza sądowego, starszego referendarza sądowego, asystenta prokuratora lub asystenta sędziego, a w przypadku osób, które były zatrudnione w Sądzie Najwyższym, Trybunale Konstytucyjnym lub w międzynarodowym organie sądowym, w szczególności w Trybunale Sprawiedliwości Unii Europejskiej lub Europejskim Trybunale Praw Człowieka i wykonywały zadania odpowiadające czynnościom asystenta sędziego – również dokumenty określające zakres ich obowiązków,
- dokumenty zaświadczające co najmniej 4-letni okres wykonywania na podstawie umowy o pracę lub umów cywilnoprawnych wymagających wiedzy prawniczej czynności bezpośrednio związanych ze świadczeniem pomocy prawnej przez adwokata lub radcę prawnego w kancelarii adwokackiej, zespole adwokackim, spółce cywilnej, jawnej, partnerskiej, komandytowej lub komandytowo-akcyjnej, o których mowa w art. 4a ust. 1 ustawy – Prawo o adwokaturze, lub kancelarii radcy prawnego, spółce cywilnej, jawnej, partnerskiej, komandytowej lub komandytowo-akcyjnej, o których mowa w art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych,
- dokumenty zaświadczające co najmniej 4-letni okres zatrudnienia w urzędach organów władzy publicznej i wykonywania wymagających wiedzy prawniczej czynności bezpośrednio związanych ze świadczeniem pomocy prawnej na rzecz tych urzędów,
- dokument zaświadczający o ukończeniu aplikacji legislacyjnej oraz dokumenty zaświadczające co najmniej 4-letni okres zatrudnienia w urzędach organów władzy publicznej lub w państwowych jednostkach organizacyjnych i wykonywania wymagających wiedzy prawniczej czynności bezpośrednio związanych z tworzeniem projektów ustaw, rozporządzeń lub aktów prawa miejscowego,
- dokument zaświadczający uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu sędziowskiego, prokuratorskiego, notarialnego lub komorniczego,
- dokumenty potwierdzające zatrudnienie na stanowisku radcy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej,
- oryginał dowodu uiszczenia opłaty za egzamin adwokacki,
- 3 zdjęcia zgodnie z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych.
C. Dodatkowo, wszystkie osoby przystępujące do egzaminu, wraz z wnioskiem zobowiązane są do złożenia:
- Informacji o wyborze sposobu rozwiązywania zadań podczas egzaminu adwokackiego (pisemna informacja o wyborze sposobu rozwiązywania zadań winna zostać złożona przewodniczącemu właściwej komisji nie później niż 21 dni przed wyznaczonym terminem egzaminu).
- Oświadczenia o akceptacji warunków związanych z użyciem własnego sprzętu komputerowego w trakcie egzaminu adwokackiego.
- Oświadczenia o zapoznaniu się z klauzula informacyjną (RODO).
- Klauzuli informacyjnej o przetwarzaniu danych osobowych osób przystępujących do egzaminu adwokackiego.
Wzory dokumentów zamieszczone zostały poniżej - prosimy o niedokonywanie jakichkolwiek zmian redakcyjnych w załączonych formularzach.
1._informacja_o_wyborze_sposobu_rozwiazywania_zadan_-_2023.doc
2._oswiadczenie_o_akceptacji_warunkow_zwiazanych_z_uzyciem_wlasnego_sprzetu_komputerowego_-_2023.doc
3._oswiadczenie_-_klauzula_informacyjna_rodo.doc
4._klauzula_informacyjna_rodo.doc
5._kwestionarusz_osobowy_-_wzor_dla_osob_bez_aplikacji.doc
________________________________________________